måndag 5 mars 2012

Kloka ord..


Häromdagen fick jag kloka ord sagda till mej om vad man ska leta efter när man lever singellivet och ibland saknar förhållandets fördelar. Kan inte ha sagt det bättre själv....

Du ska inte välja den snygga fisken som blänker i alla regnbågens vackra färger men som är helt oätlig, välj något nytt...
Kanske den tråkiga grå torsken som fungerar lika bra i gryta, ugnen eller i stekpannan??

Och när du väl fått torsken kommer du se att han faktiskt också glimrar. Du kommer se det i hans ögon när han vaknar på morgonen och han ligger och tittar dej på dej (I ansiktet inte  brösten). Du kommer känna färgerna när han tar din hand eller håller om dej när du behöver det utan att ha sagt det...
Och innan du vet ordet av är din torsk den där vackra fisken men även med ett stort och rent hjärta <3

Jag tyckte det var så fint sagt och hör och häpna så kom det från en killkompis. Jag delger mej inte så mycket om mitt kärleksliv men att jag är singel är ju kanske inte så svårt att lista ut med tanke på hur jag lever. Och jag precis som alla andra singlar saknar ibland relationen och det självklara att ha någon att dela saker och ting med. Så här delar jag med mej av ett gott råd iaf.